کد جلوگیری از راست کلیک موس

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلهاى مردان رمنده است ، هر که آن را به خود خو داد ، روى بدو نهاد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
رها طاهری(41)
لینک دلخواه نویسنده

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :7
بازدید دیروز :18
کل بازدید :761839
تعداد کل یاداشته ها : 85
103/2/7
9:19 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
رها طاهری[767]
بسم الله الرحمن الرحیم من نه عاشق بودم ونه محتاج نگاهی که بلغزد بر من من خودم بودم و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزید من خودم بودم و دستی که صداقت می کاشت گرچه در حسرت گندم پوسید من خودم بودم و هر پنجره ای که به سرسبزترین نقطه بودن وا بود و خدا می داند بی کسی از ته وابستگی ام پیدا بود...

خبر مایه
پیوند دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان شکوفه های زندگی ((( لــبــخــنــد قـــلـــم ((( جاده صدایم کن... عکس و مطلب جالب و خنده دار آموزه ـ AMOOZEH.IR منتظر ظهور افســـــــــــونگــــر بچه مرشد! ♥هر شب چو ماهتاب به بالین من بتاب♥ رقصی میان میدان مین پژواک ****شهرستان بجنورد**** +O BABI 1992 .: شهر عشق :. اس ام اس جوک SMS jok منطقه آزاد احمد چاله پی ستاره سهیل انسان جاری دهیاری روستای آبینه(آبنیه) مشاوره - روانشناسی شهداشرمنده ایم _شهرستان بجنورد Dark Future سلامتی و فرج امام زمان صلوات عشق ترانه ی زندگیم (Loyal) Manna السلام علیک یا علی بن موسی الرضا گذری به نام امام نقی علیه السلام behtarinamkhoda گلی از بهشت عاشق فوتبال20 ایـــــــران آزاد asheghe tanha جواد قدرتی javadghodrati با ولایت زنده ایم کیمیا نوری چایی_بیجار صدفی برای مروارید سید خراسانی پرسپولیس کسب درامد و تجارت اینترنتی و معرفی سایت های خوب برای شروع کار هدایت قرآنی ایرانیان ایرانی سکوت پرسروصدا عشق تابینهایت پـنـجـره تنهاترین صل الله علی الباکین علی الحسین کودکان استثنایی دنیای شادی خوش مرام ☆ღ•.کلــــــبه ی شــــــــــــــعـر•.ღ☆ ►▌ ....عسا قلم....▌ ◄ روان شناسی و کودکان استثنایی مقاله های تربیتی MOHAMMAD مذهب عشق پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان خـــــستــــــــــــه امـــــــــــــــــ مناجات با عشق شیدایی .: دهکده عشق :. بی انتهای دور امپراتوری هخامنشیان ME&YOU *غدیر چشمه هیشه جاری* یادداشت های من مندیر به دلتنگی هام دست نزن جیگر نامه صبح دیگری در راه است جوانان بیجار وبلاگ رسمی علیرضا خسروی مجله تفریحی سرگرمی فیسبوکی ها فروشگاه شاپ تو شاپ شهدا شرمنده ایم آزادی بیان راز خوشبختی پری دریایی موسسه تبلیغاتی ایساتیس لطیفه ، تا ریخی ، مذ هبی، اخلا قی ، سر گر می . جوک و خنده عکس ببین کیف کن دهاتی قلب خـــــــــــــــــــــــــــاکی کشکول روان شناسی و روان شناسی کودک و نوجوان ミ★ミسکوت غمミ★ミ Romance هر چی بخوای ولایی پرسش مهر + پیشرفت، راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟) آرش...پسر ایده آل من زندگی زیباست پس بخند خاطره دوستانه غم دنیا رو دوشمه.... طوفان در پرانتز - نرم افزار شاعره . قاضی مالخر بهترین ها دراینجا همه جور اس ام اس آینده ی سبز عاشقانه ها دنیای واقعی جک جک جکستان تو ان تو یه دختر تنها music 90 راه را با این (ستاره ها) می توان پیدا کرد عشق به خدا سیاست روز عاشقانه

 

                                          

خدایا کفر نمی‌گویم،

پریشانم،

چه می‌خواهی‌ تو از جانم؟!

مرا بی ‌آنکه خود خواهم اسیر زندگی ‌کردی.

خداوندا!

اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی

لباس فقر پوشی

غرورت را برای ‌تکه نانی

‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌

و شب آهسته و خسته

تهی‌ دست و زبان بسته

به سوی ‌خانه باز آیی

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر در روز گرما خیز تابستان

تنت بر سایه‌ی ‌دیوار بگشایی

لبت بر کاسه‌ی‌ مسی‌ قیر اندود بگذاری

و قدری آن طرف‌تر

عمارت‌های ‌مرمرین بینی‌

و اعصابت برای‌ سکه‌ای‌ این‌سو و آن‌سو در روان باشد

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

خداوندا!

اگر روزی‌ بشر گردی‌

ز حال بندگانت با خبر گردی‌

پشیمان می‌شوی‌ از قصه خلقت، از این بودن، از این بدعت.

خداوندا تو مسئولی.

خداوندا تو می‌دانی‌ که انسان بودن و ماندن

در این دنیا چه دشوار است،

چه رنجی ‌می‌کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است…

                                                        
دکتر علی شریعتی

90/8/1::: 5:7 ع
نظر()
  
  

در قسمت اول "خواص درمانی سیر" ، یک سری از فواید بیشمار این ماده غذایی مفید را برای شما بیان کردیم. در این قسمت سایر فواید و تعدادی از مضرات آن را توضیح می دهیم.

 

فواید سیر:

1- برای بیماران مبتلا به مرض قند(دیابت) اثر شفابخش داشته و قند خون را می کاهد.

2- اثر سمی نیکوتین حاصل از دود سیگار را برطرف می نماید. چنان چه معتادین به سیگار، به علت نیکوتین دچار ناراحتی های هاضمه و قلب شده باشند، با مصرف سیر احساس بهبودی می کنند.

3- عرق بدن و خون قاعدگی را زیاد می کند.

4- مداومت در مصرف سیر به تدریج باعث ریختن موی سفید و روییدن موی سیاه می شود.

5- چنان چه سیر پخته را بر موی و پوست بمالند کشنده ی شپش است.

6- اگر سیر پخته را با شیر مخلوط نموده و از آن مرهم تهیه کنند و در محل آبسه (دمل) قرار دهند، برای گشودن هر نوع آبسه و حتی آبسه ی دندان  مفید است.

7- سیر برای درمان شقاق (ترک) مقعد، نوک پستان و پاشنه ی پا مفید است. به این منظور باید سیر را در روغنی مانند روغن زیتون، کرچک و ... جوشانده و در محل شقاق و ترک خوردگی بمالند.

8- اگر جوشانده ی سیر و روغن ( مانند مورد قبل) را در محل دردهای مفاصل و قولنج بمالند، درد و ناراحتی را تسکین خواهد داد.

9- اگر مخلوط سیر با سرکه را بر پوست بمالند، ورم اعضاء را بر طرف می نماید.

10- سیر خرد شده حاوی اسانس گوگردی است و بوی تندی دارد که برای دستگاه گوارش خاصیت آنتی بیوتیکی (ضد میکربی) دارد. اسانس فرّار آن در تمام بدن پراکنده می شود و از راه ریه و پوست دفع می گردد.

11- سیر، یک محرک پوستی است و به عنوان خلط آور در التهاب مخاط ریه ها مصرف می شود.

12- سیر، یک داروی ضد کرم ضعیف است و برای درمان بیماری تصلب شرایین به کار می رود.

13- به خاطر بوی نامطبوع سیر بهتر است به طور کامل آن را خرد و در شیر حل نمایید. این محلول برای درمان فشارخون بالا، تصلب شرایین، ناراحتی های گوارشی، (اسهال و اتساع روده) و التهاب مخاط ریه ها ها مفید است.

به طور کلی بر اساس تحقیقات جدید و موارد ذکر شده در بالا،

مهم ترین اثرات سیر در بدن شامل موارد زیر است:

* کم کردن چربی خون، بخصوص کلسترول

* پایین آورنده فشار خون بالا

* محرک دستگاه ایمنی بدن

* ضد باکتری، قارچ و انگل های روده ای

* ضدسرطان

* خلط آور‎ ‎

* ضد اسهال‎ ‎

* ضدسل ریوی

* ضد آماس کبد

* تسکین دردهای قلبی‎ ‎

‎* درمان زگیل و واریس

 

 

مضرات سیر:

معمولا اثرات جانبی مصرف سیر خفیف و غیر متداول است. ولی با زیاده روی در مصرف آن و در موارد خاصی مضر است. بعضی از این مضرات شامل موارد زیر است:

1- ‏ظاهرا سیر تاثیری بر متابولیسم داروها ندارد، اما بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین استفاده می‌ کنند، باید در مصرف سیر احتیاط کنند، زیرا سیر مانع از انعقاد خون می شود. ‏از این رو افرادی که جراحی می ‌کنند، باید 7 تا 10 روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری کنند، زیرا زمان خونریزی را ‏طولانی ‌تر می ‌کند. ‏

2- بنابر تحقیقات دانشمندی بنام «ری (REY)» زیاده روی در مصرف سیر، موجب سردرد و ضعف بینایی می شود. برای جلوگیری از این مضرات چند راه پیشنهاد شده است:

الف- پختن سیر در آب و اضافه کردن کمی نمک یا کره یا روغن بادام به آن.

ب- مصرف گشنیز به همراه مصرف سیر یا بعد از مصرف سیر.

3- چنانچه در مصرف سیر، مراعات سن و مزاج و فصل نگردد، مخصوصاً در مصرف سیر خام زیاده روی شود، برای دستگاه تنفسی و بیماری بواسیر مضر است.

4- زنان آبستن یا شیرده بهتر است از‎ ‎سیر استفاده نکند‎ . ‎

 

از بین بردن بوی سیر: ‎

1- برای‎ ‎از بین بردن بوی سیر ‎می توان نیم ساعت پس از خوردن آن، یک قاشق عسل یا کمی جعفری یا یک عدد سیب خورد. ‎

2- بهترین کار برای برطرف کردن بوی سیر، خوردن سبزی مثل کاهو است، زیرا کلروفیل موجود در سبزی ها بوی سیر را دفع می کند.

 

نکاتی برای مصرف سیر:

سیر را به صورت قرص سیر،ترشی سیر،سیر سرخ شده و...استفاده می کنند.

از نظر علمی، ترکیبات و مکانیسم اثر سیر تا حد زیادی پیچیده است و ترکیبات موجود در آن، زمانی که پوست حبه های سیر جدا نشده است، نسبت به وقتی که پوست کنده و خُرد می شود کمی متفاوت است، یعنی به محض له شدن سیر و مجاورت با هوا تغییراتی در آن روی می دهد، چون مواد اصلی و موثر سیر نسبت به هوا و به ویژه حرارت حساس هستند. هر چه سیر بیشتر حرارت داده شود، خواص آن کمتر می شود. بنابراین اثر سیر در غذاهای پخته و سرخ شده به مراتب کمتر از سیر تازه است.

قرص سیر : قرص سیر حاوی پودر سیر خشک شده است که بهترین شکل دارویی آن است وخواص آن تا حدودی شبیه سیر تازه است و مواد موجود در آن نیز حاوی اکثر موادی است که در سیر تازه وجود دارد. این قرص ها روکش دار هستند و بعد از خوردن، بوی سیر کمتر به مشام می رسد.

سیر ترشی : سیر وقتی به صورت ترشی در می آید، دست خوش تغییراتی خواهد شد که به حرارت محیط، سرکه، زمان نگه داری و... بستگی دارد، ولی در اکثر موارد دارای خواصی شبیه به سیر است.

 

منابع :

خواص سبزی ها،تالیف مرتضی نظری

WWW.IRTEB.COM

WWW.IRIB.IR/HEALTH

 

گردآوری مطالب:

آیت اللهی- کارشناس تغذیه تبیان


  
  
کشورهای غربی با محوریت آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا از چند روز گذشته با ایجاد فضای رسانه ای با محوریت حمله هوایی به لیبی سعی کردند تا در حد توان افکار عمومی را از جنایات آل خلیفه و وهابیون علیه شیعیان بحرین منحرف کنند، به ویژه آنکه به این نتیجه رسیده اند که مهره سوخته ای همچون قذافی دیگر توانایی حفظ منافع آنها را در شمال آفریقا ندارد.
سرویس بین الملل ـ لحظاتی پیش شبکه خبری الجزیره، به نقل از نیکولا سارکوزی از آغاز عملیات نظامی علیه لیبی خبر داد.

به گزارش «تابناک»، سارکوزی با اعلام این مطلب از آغاز عملیات هوایی جنگنده های این کشور علیه لیبی خبر داده است.


گفتنی است کشورهای غربی با محوریت آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا از چند روز گذشته با ایجاد فضای رسانه ای با محوریت حمله هوایی به لیبی سعی کردند تا در حد توان افکار عمومی را از جنایات آل خلیفه و وهابیون علیه شیعیان بحرین منحرف کنند، به ویژه آنکه به این نتیجه رسیده اند که مهره سوخته ای همچون قذافی دیگر توانایی حفظ منافع آنها را در شمال آفریقا ندارد.


*************************
ـــ مقامات وزارت دفاع فرانسه از شلیک اولین موشک توسط هواپیماهای این کشور به سوی مواضع نیروهای معمر قذافی در لیبی خبر دادند.

ـــ وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، در اولین هجوم هواپیماهای ارتش فرانسه به لیبی محل استقرار تانک‌های نیروی زمینی این کشور مورد هجوم قرار گرفته است.


ـــ دولت دانمارک با ارسال 6 فروند هواپیمای جنگی به سمت پایگاه‌های نظامی ایتالیا، آمادگی خود را برای اجرای طرح منطقه"پرواز ممنوع" در آسمان لیبی اعلام کرد.

ـــ شبکه خبری الجزیره در خبری فوری اعلام کرد در حمله هواپیماهای فرانسوی چهار تانک نیروهای قذافی منهدم شدند.

ـــ شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار به نقل از منابع وزارت دفاع فرانسه گزارش داد: عملیات نظامی علیه لیبی بر اطراف بنغازی متمرکز است.


ـــ «ویلیام گورتنی» یکی از فرماندهان ارشد ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خبر داد: حدود 112 موشک کروز به سوی لیبی شلیک شده است.

ـــ تلویزیون دولتی لیبی نیز از صداهای انفجارهای شدیدی در شرق طرابلس پایتخت این کشور خبر داد و به گفته شاهدان عینی شعله‌های آتش در این منطقه زبانه می‌کشد.

ـــ «حمد بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره از آمادگی کشورش برای شرکت در حمله نظامی به لیبی خبر داد و هدف از مشارکت در حمله نظامی به لیبی را جلوگیری از قتل عام بیشتر مردم دانست.


ـــ هماهنگی عملیات نظامی ائتلاف بین المللی علیه قذافی در پایگاه نظامی آمریکا در آلمان صورت می گیرد و  این عملیات نظامی «سحر اودیسه» نامگذاری شده است.

ـــ تلویزیون دولتی لیبی امروز یکشنبه اعلام کرد: در حملات هوایی مختلف نیروهای ائتلاف بین المللی علیه مواضع قذافی 48 نفر کشته و 150 نفر دیگر زخمی شدند.

ـــ حملات هوایی به لیبی که از شب گذشته با ورود جنگنده های فرانسوی به آسمان لیبی آغاز شده با پیوستن جنگنده های آمریکا، انگلیس، کانادا و ایتالیا همچنان ادامه دارد و علاوه بر آن ناوهای آمریکایی نزدیک ساحل لیبی نیز با استفاده از موشک اهدافی را در این کشور مورد هدف قرار دادند.


ـــ آسوشیتدپرس از شهر بنغازی گزارش داد: فرماندهی نیروهای مسلح لیبی از زخمی شدن دستکم 150 نفر در حملات نیروهای ائتلاف غربی خبر داد و با اعلام اینکه اکثر تلفات حملات انجام شده کودک بودند، در عین حال از ذکر جزئیات بیشتر خودداری کرد.

ـــ در همین حال، کمیته بین المللی صلیب سرخ نگرانی شدید خود را در مورد ایمنی غیر نظامیان اعلام کرد و از تمام طرفها خواست نسبت به مقررات و اصول قوانین بشردوستانه بین المللی پایبندی نشان دهند.

ـــ در این حملات که طیف وسیعی از جنگنده‌ها و کشتی‌های موشک‌انداز حضور دارند، علاوه بر سیستم‌های ضد هوایی و پایگاه‌های شکاری وابسته به قذافی، نیروهای زرهی و پشتیبانی قذافی در تمام شهرهای لیبی شامل بنغازی، مصراته، طرابلس، اجدابیا، سرت، زاویه و زواره هدف قرار گرفته‌اند.


ـــ منابع محلی در طرابلس و مصراته به خبرگزاری‌های خارجی گفته‌اند که در این حملات فرودگاه‌ها مهترین هدف بوده‌اند و بر خلاف ادعای قذافی و تلویزیون وابسته به وی، مناطق مسکونی به هیچ عنوان هدف حمله قرار نگرفته است. به گفته این منابع حکومت سرهنگ قذافی برای حفظ مراکز مهم نظامی اقدام به ایجاد سپر انسانی اقدام کرده و بیشتر این سپر انسانی در باب العزیزیه که محل اقامت قذافی است شکل گرفته است.

ـــ به گفته شاهدان عینی پس از بمباران فرودگاه مصراته، نیروهای موجود در این فرودگاه و دانشکده افسری آن به سرعت از آنجا فرار کرده‌اند.

ـــ معمر قذافی به نیروهای ارتش دستور داد با گشودن درب انبارهای اسلحه، مردم این کشور را برای حفاظت از خاک لیبی مسلح کنند!

ـــ شبکه سی بی اس آمریکا از بمباران فرودگاه اصلی لیبی توسط جنگنده های آمریکایی خبر داد.

ـــ لحظاتی پیش، معمر قذافی در مصاحبه تلفنی با تلویزیون رسمی لیبی اعلام کرد: کشورهای غربی مطمئن باشند در صورت ورود به خاک این کشور، لیبی را به مقبره آن‌ها تبدیل خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کشورهای غربی از نفت لیبی سوء استفاده کنند!

ـــ «محمد فائز جبرئیل» یکی از مخالفان رژیم معمر قذافی در گفتگو با شبکه خبری العالم ابراز امیدواری کرد که دخالت نظامی فرانسه، آمریکا و انگلیس علیه این رژیم کفه ترازو را به نفع انقلابیون تغییر دهد.

ـــ شبکه الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: نیروهای قذافی با هجوم به یک کشتی جنگی ایتالیایی در نزدیکی سواحل لیبی آن را به تصرف خود درآوردند.
 
این خبر تکمیل می شود...

  
  
اس ام اس فلسفی جدید و زیبا sms4all.iranblog.com 

1


گویند آن سوی ناکامی ها همیشه خدائی هست که داشتنش

جبران همه ناکامی هاست . . .

.................................................
2
برای بلند شدن باید خم شد ، گاهی مشکلات تو را خم میکنند

و بدان آغاز ایستادن است . . .

.................................................
3
هنگامی که دوستی به مشکلی برخورده است ، او را با پرسیدن اینکه :

"چه کاری میتونم برات انجام بدم"

آزار ندهید ، یک فکر مناسب بکنید و آن را انجام دهید . . .

.................................................
4
باد می وزد ...

میتوانی در مقابلش هم دیوار بسازی ، هم آسیاب بادی

تصمیم با تو است . . .

.................................................


5


زیباترین حکمت دوستی ، به یاد هم بودن است ، نه در کنار هم بودن . . .

.................................................
6
دوست داشتن بهترین شکل مالکیت

و مالکیت بدترین شکل دوست داشتن است . . .

.................................................
7
خوب گوش کردن را یاد بگیریم...

گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند . . .

.................................................
8
اگر یک روز هیچ مشکلی سر راهم نبود ، میفهمم که راه را اشتباه رفته ام . . .

.................................................
9
وقتی از شادی به هوا میپری ، مواظب باش کسی زمین رو از زیر پاهات نکشه . . .

.................................................
10
مهم بودن خوبه ولی خوب بودن خیلی مهم تره . . .

.................................................
11
فراموش نکن قطاری که ار ریل خارج شده ، ممکن است آزاد باشد

ولی راه به جائی نخواهد برد . . .

.................................................
12
انتخاب با توست ، میتوانی بگوئی : صبح به خیر خدا جان

یا بگوئی : خدا به خیر کنه ، صبح شده . .

( وین دایر )

.................................................
13
اگر در کاری موفق شوی ، دوستان دروغین و دشمنان واقعی

بدست خواهی آورد . . .

.................................................
14
قلب شکستن هنر انسان هاست ، گر شکستی قلبی

فردا میشکند دگری قلب تو را  . . .

.................................................
 عقبی و رحمان را با شیطان . .


  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ با کلی مطالب جالب و خواندنی بروزم با ...
+ عزیزان به وب منسر بزنید ممنونم
+ برای اطلاع از هنر های مختلف ایرانی و بروز شدن وب در خبرنامه وبلاگ عضو شوید منتظر بازدید و نظر شما هستم.


+ سلام با مطالب هنری در خدمت دوستداران و علاقمندان به هنر هستم.


+ سلام با مطالب خواندنی در مورد هنر و هنرمند در خدمت تمامی دوستداران هنر ایران زمین هستم.*** شما می توانید با عضویت در خبر نامه وبلاگ ما از بروز شدن ما با خبر بشید.


+ با سلام
+ سلام از تمامی دوستانی که از وب من بازدید کردند تشکر می کنم و این گلو تقدیم به بهترین دوستانم می کنمخوش باشید و سلامت.


+ با سلام با مطالب هنری و ... به روزم بیاید و حالشو ببرید.


+ با سلام با مطالب هنری در زمنینه گرافیک و اس ام اس های زیبا در خدمت دوستان هستم